San
Figurant
|
Post by San on Dec 10, 2005 0:09:58 GMT 1
Op dit moment zijn er geen regio-2 DVD’s verkrijgbaar en de DVD's moeten daarom geïmporteerd worden uit Australië of Nieuw-Zeeland. Als je de DVD's bestelt uit Australië of Nieuw-Zeeland moet je wel rekening houden met invoerrechten en vervoerkosten. De DVD’s zijn ook te koop in Nederland maar zijn nogal prijzig € 100,45 en je hebt wel een regiovrije DVD-speler nodig, want het zijn regio-4 DVD’s. De DVD's zijn natuurlijk zonder Nederlandse ondertiteling. De CD's (soundtracks) zijn makkelijker te vinden en de prijzen zijn niet onaardig (€ 16)De McLeod's Daughters telefilm met een ander cast is helaas niet uitgebracht op DVD.
|
|
|
Post by Crazybloempje on Dec 10, 2005 0:16:09 GMT 1
Ja ik wilde de dvd's bestellen via bol.com maar ze zijn belachelijk duur en ik weet niet eens of onze dvd-speler ze afspeeld. Misschien komen ze nog wel hier, en anders gaat mij ma volgend jaar naar Nieuw-Zeeland en dan laat ik ze haar meenemen.
Vind het een geweldige serie, maar niet voor 109,- per serie...
|
|
San
Figurant
|
Post by San on Dec 10, 2005 0:36:11 GMT 1
Ik wilde ze ook kopen totdat ik de prijzen zag. De laagste prijs die ik kon vinden was € 100,45.
|
|
|
Post by mcleodfan on Dec 11, 2005 14:27:56 GMT 1
Ik heb de cd`s besteld bij Bol.com. De moeite waard, want het is echt mooie muziek.
Jammer van de dvd`s. Ik wil ze graag hebben, maar liever met nl-ondertiteling. Ik wacht nog wel een tijdje, maar mochten ze hier nooit uitkomen, dan koop ik ze natuurlijk wel een keer.
Weet iemand waar dat vanuit gaat? Wie beslist er eigenlijk wat er op dvd uitkomt?
|
|
San
Figurant
|
Post by San on Dec 11, 2005 15:46:00 GMT 1
Weet iemand waar dat vanuit gaat? Wie beslist er eigenlijk wat er op dvd uitkomt? Ik denk South Australian Film Corporatio of iemand anders aan wie zij de rechten hebben verkocht, die moeten het groene licht geven. Uiteindelijk hebben zij de rechten. En ik snap nog steeds niet waarom ze dat niet hebben gedaan, want de serie is een succes in Europa.
|
|
|
Post by Crazybloempje on Dec 11, 2005 17:45:36 GMT 1
Tja, wij hebben sinds kort een dvd-brander met harddisk. Dalijk bij de herhalingen neem ik het gewoon elke dag op, knip de reclame er tussenuit en dan maak ik mijn eigen dvd's....
|
|
|
Post by mcleodfan on Dec 11, 2005 20:48:02 GMT 1
Een dvd-recorder hebben wij niet, dus helaas voor mij. Op een andere site las ik dat de dvd`s uitgegeven zijn door de label: Columbia Tristar (Sony). Op een van hun sites stonden releasedata`s, maar geen mcleod`s. Ik dacht dat ik misschien via email kon navragen of de dvd`s ook worden uitgebracht in NL, maar kon zo gauw even geen nederlandse contactgegevens vinden. Zou Net5 weten of de serie op dvd komt?
|
|
San
Figurant
|
Post by San on Dec 11, 2005 21:12:37 GMT 1
Op een andere site las ik dat de dvd`s uitgegeven zijn door de label: Columbia Tristar (Sony). Sony heeft inderdaad de rechten in Australie, maar dat wil niet zeggen dat zij ook de rechten hebben voor de andere landen. Iemand die contact had met Sony: The information we have from Columbia Tristar and their reps is that they will be formatted only for their main market ... which is Australia.
|
|
|
Post by mcleodfan on Dec 12, 2005 18:06:00 GMT 1
Dan is het maar gewoon afwachten helaas!! Op de site van Net5 las ik al dat sommige mensen alle afleveringen gaan opnemen vanaf januari. Volgens mij heb je dan echt mega-veel videobanden nodig???
|
|
|
Post by Crazybloempje on Dec 12, 2005 18:08:18 GMT 1
Als je videobanden van 6 uur koopt, dan kunnen er 6 afleveringen per videoband op, en dan krijg je een redelijk grote videocollectie.
Ik kan mijn video ook op long play zetten (LP ipv SP) en dan kan ik twee keer zo veel op een videoband kwijt, en dan heb ik 3 a 4 videobanden nodig per seizoen... dat valt wel mee....
|
|
|
Post by mcleodfan on Dec 12, 2005 18:10:23 GMT 1
Ik wist niet dat er videobanden bestonden van 6 uur. Ik zal eens kijken of die optie van LP ook op onze video bestaat. Maar, zie je verschil als je het via LP opneemt?
|
|
|
Post by Crazybloempje on Dec 12, 2005 18:11:27 GMT 1
De kwaliteit wordt wel wat minder, maar het is nog heel goed om te kijken hoor
|
|
|
Post by mcleodfan on Dec 12, 2005 18:28:01 GMT 1
Helaas, geen LP
|
|
|
Post by josieneke on Dec 12, 2005 19:07:04 GMT 1
net 5 gaat weer beginnen bij seizoen 1, ik ga mooi alles opnemen. het ik bij Dr Quinn medicine woman ook gedaan, het is dan idd een behoorlijke collectie, maar ach, t'; isd de moeite waard ;D
|
|
|
Post by mcleodfan on Dec 12, 2005 19:25:18 GMT 1
Nou, ik denk er nog wel even over. Waar haal je eigenlijk 6-uur banden?
|
|