|
Post by thorsten on Feb 25, 2008 20:47:53 GMT 1
Heey,
Ik als theaterfreak voel mij op dit forum, waar de filmkenners heersen, enigzins ... klein. Over de kracht van het theater zal ik dan ook niet meteen beginnen, toch ben ik wel heel benieuwd naar één aspect wat theater én film gemeen hebben: monologen! ;D Monologen leken een tijd vrijwel verdwenen uit het literaire landschap, maar raken – zie ‘girl thingymonologen’ en de ‘Gesluierde monologen’ – steeds meer in de belangstelling. Vergis je daarbij niet. Een monoloog is geen column en ook geen hoorspel, maar een vorm waarbij één persoon alleen tijd is. Doordat alle aandacht naar die persoon zal gaan, is het die ene stem die je betovert met zijn verhaal: of het nu grappig, serieus, kwaad, droog, schuin of hartbrekend is...veel puurder kan het geschrevene niet zijn.
Ofwel ken jij een ontzettend toffe monoloog - of het nu uit het theater óf film komt - deel het met iedereen! Ik ben benieuwd!
Toi, Toi, Toi Thorsten
|
|
Aleris
Reclame Acteur
|
Post by Aleris on Mar 14, 2008 23:42:16 GMT 1
Ik moet nu denken aan The 25th hour... nl.youtube.com/watch?v=nH08GJLB8WkDeze scene. En je bent niet de enige, ik hou ook van theater, hoewel ik niet vaak naar het theater ga... Maar eigenlijk ben ik vooral ook een musical-fan.
|
|