|
Post by Peter on Jul 5, 2007 18:23:47 GMT 1
En zoals een goede vriend van mij ooit zei (als ie het zich nog herrinert) "Tuurlijk zijn er happy endings, anders zouden er ook geen verhalen over geschreven worden. Bedoel als ze niet bestaan, hoe zijn mensen er dan op gekomen? " wait wait, dat zei ik toch? naja ik geloof wel in een happy ever after. En het ligt ook aan wat je jezelf een happy ever after vind. Tis toch allemaal relatief (ja ik met m'n relatief ja [ookal begrijpt alleen jessica nu percies wat tussen haakjes staat]) Ik hoef maar 1 ding te bereiken in me leven, en dan heb ik m'n happy ever after, want de rest deert me dan op zo'n moment niet meer. (Wederom weet weer alleen jessica waar dat om gaat, voor het geval jessica het vergeten is een kleine hint: kleurplaat.. genoeg? NU snapt de rest het helemaal niet meer xD) Klinkt enorm dom, ik weet het. Maar als je 5 minuten in mijn hoofd zou kunnen zitten dan zou je het begrijpen. Ik vind trouwens ook dat geluk en een happy ever after ook los van elkaar staan. Want geluk vind ik iets van het moment, en een happy ever after als iets van een langere periode.
|
|
|
Post by Crazybloempje on Jul 17, 2007 20:05:15 GMT 1
Ik snap de hint van de kleurplaat...had het ook gesnapt als je momenteel niet achter me zat en het had gezegd. Ik doe overigens met je mee, ik hoef alleen de kleurplaat niet Zie je wel, ik leer wel van je...relativeren bedoel ik dan Dit moet overigens een hele vage post zijn voor andere mensen, maar ja...
|
|
|
Post by Crazybloempje on Aug 1, 2007 13:37:09 GMT 1
Wordt toch eens tijd voor een nieuwe stelling
De stelling luidt: Mensen oordelen te snel als ze bepaalde situaties niet begrijpen.
Voorbeeldje: Een vriend van mijn broertje heeft van deweek zijn coming out gehad...hij vertelde zijn ouders dat hij op mannen viel. Nu heeft zijn vader hem het huis uitgezet :S Uit onbegrip misschien? Omdat hij het niet begrijpt? En dan gaan we meteen oordelen vellen over hem...hij zal dan wel de abnormale zijn...volgens zijn vader.
Of ander voorbeeld: Twee mensen gaan uit elkaar. Meteen gaan mensen ervan uit dat het ofwel de één zijn schuld is, of de schuld van de ander. Niemand denkt eraan dat het misschien gewoon een slechte combinatie van karakters was. Nee...er zit altijd meer achter. Dus gaan mensen meteen scenario's bedenken waardoor het fout ging en beginnen zemet oordelen.
Mensen oordelen te snel als ze situaties niet kunnen bevatten.
|
|
|
Post by Spike Gammo on Aug 2, 2007 14:18:16 GMT 1
helemaal mee eens!!!
Ik vind niet dat mensen mogen oordelen als ze het niet eerst begrijpen...
ik had een keer een groepsopdracht op school... en de leraar zei over ons idee dat dat nooit kon gaan werken en we er beter niet aan konden beginnen omdat alleen HIJ het niet snapte... hij adviseerde ons een ander idee te nemen.... uiteindelijk heeft hij ons een 8,5 gegeven omdat hij het toen wel snapte...
het is mss niet hetzelfde... maar het komt een beetje op hetzelfde neer...
|
|
|
Post by Rianne on Aug 16, 2007 22:50:58 GMT 1
Mensen denken altijd dat ze iets begrijpen en geven daarom hun mening op een zeer aparte wijze.
Persoonlijk vind ik niet dat mensen niet mogen oordelen. We zijn geen rechters, we kunnen niet voelen wat andere mensen voelen, al kunnen situaties nog zoveel op elkaar lijken. Jij bent niet die andere persoon, jij hebt niet dezelfde eigenschappen of dezelfde manier van beleving
|
|
|
Post by Crazybloempje on Feb 11, 2008 12:24:07 GMT 1
Nieuwe stelling:
Tsoer moet blijven bestaan! For old times sake...voor het sentiment, voor alles wat dit forum heeft voortgebracht...
Eens of oneens?
|
|
|
Post by Spike Gammo on Feb 12, 2008 16:10:50 GMT 1
Eens en Oneens als ik eerlijk moet zijn
Het is wel waar dat hier alles is begonnen enzo.... vriendschappen enz. maar dan nog wat.... als het forum in leven blijft zal er weinig veranderen.... tenzei er een hele rits van 100-den nieuwe leden zich aanmelden en in het bootje komen (als ik goed word begrepen)
|
|
|
Post by Peter on Feb 12, 2008 16:56:07 GMT 1
beetje overdreven stelling,
het forum hoeft toch niet te blijven bestaan om herinneringen te kunnen koesteren?
|
|
|
Post by Boot on Feb 12, 2008 16:56:30 GMT 1
om nou 100 leden in mij te gaan verwelkomen is misschien een beetje teveel van het goede ( 18+ grap )
ik vind wel dat het forum moet blijven bestaan, hoewel ik het wel vreemd vind, een forum zonder website... maar het zal veel moeite kosten en ik weet niet of het gaat gebeuren... we'll see
|
|
|
Post by Crazybloempje on Feb 12, 2008 16:58:09 GMT 1
beetje overdreven stelling, het forum hoeft toch niet te blijven bestaan om herinneringen te kunnen koesteren? nee das waar, vriendschappen die ontstaan zijn blijven toch wel...maar tis wel een beetje mijn baby...en die laat je niet in de steek...in sickness and health... En nu kunnen we tenminste ergens ongestraft spammen
|
|
|
Post by Rianne on Feb 12, 2008 20:50:45 GMT 1
Een huwelijk is in sickness and in healt. Niemand zegt dat bij een bevalling
|
|
|
Post by Crazybloempje on Feb 12, 2008 20:53:15 GMT 1
Een huwelijk is in sickness and in healt. Niemand zegt dat bij een bevalling Ok...dan maar als Andre Hazes... Niemand laat zijn eigen kind alleen!
|
|
|
Post by Boot on Feb 13, 2008 17:41:35 GMT 1
que ?
|
|
|
Post by Crazybloempje on Feb 13, 2008 17:43:51 GMT 1
Na...ik wilde even de vergelijking aangeven...tsoer is toch onze baby? Die laat je toch niet alleen? Andre hazes zong dat ook
|
|
|
Post by Peter on Feb 14, 2008 20:16:53 GMT 1
GETVER als je andre hazes erbij gaat halen =S
|
|