|
Post by Boot on May 3, 2007 16:29:10 GMT 1
Om een poging wat leven en felle discussies te brengen in het kletscafe stel ik voor om hier wekelijks een stelling te posten.. ( elke donderdag lijkt me ) waar dan een week over gediscusieerd kan worden.... Om maar een beetje dicht bij huis te blijven start ik de eerste..
Het moet voor kinderen verboden worden om meer dan 2 uur per dag achter de tv of computer te zitten...
|
|
|
Post by LionHeart on May 3, 2007 18:09:58 GMT 1
Hoe bedoel je ? Zoiets kan je toch niet verbieden Daar moeten ouders met hun kinderen afspraken over maken!
|
|
|
Post by Annika on May 3, 2007 19:01:10 GMT 1
Oneens, want dan heb ik niks meer te doen als ik thuis ben En wat moet je nou doen als je bijvoorbeeld 5 uur thuis bent en maar 2 uur tv/pc tijd mag..?? Maar inderdaad, zoiets kan niet worden opgelegd door mensen van buitenaf, alleen door de ouders..
|
|
|
Post by Spike Gammo on May 3, 2007 22:00:57 GMT 1
ZEKER ONEENS daar is mijn verslaving iets te groot voor sorry Ik kan het wel.... En dat hou ik ook heel lang vol.... namelijk 1 FOCKING LANGE DAG!! M.a.w. .... dat hou ik nooit vol!!
|
|
|
Post by Boot on May 4, 2007 9:13:18 GMT 1
ik heb het ook over de ouders... dat ouders hun kinderen niet langer dan 2 uur per dag tv of pc mogen laten kijken of spelen...
Er zijn momenteel een heleboel psychische en fysieke ziekte die als zekere oorzaak hebben, te veel televisie kijken... Ik vind wel dat ouders hun kinderen moeten verbieden om langer dan 2 uur achter de tv of pc te verblijven... Van televisie en computer word je lui, agressief en bovendien ontzettend chagerijnig op lange termijn... Het is bewezen dat mensen die vaak tv kijken of pc spelen, ongelukkiger zijn, sneller zelfmoord plegen, snel te dik worden en minder succes boeken in hun latere leven... Lijkt mij dan beter om dat hele gedoe wat binnen de perken te houden
|
|
|
Post by Spike Gammo on May 4, 2007 9:54:59 GMT 1
ik heb het ook over de ouders... dat ouders hun kinderen niet langer dan 2 uur per dag tv of pc mogen laten kijken of spelen... Er zijn momenteel een heleboel psychische en fysieke ziekte die als zekere oorzaak hebben, te veel televisie kijken... Ik vind wel dat ouders hun kinderen moeten verbieden om langer dan 2 uur achter de tv of pc te verblijven... Van televisie en computer word je lui, agressief en bovendien ontzettend chagerijnig op lange termijn... Het is bewezen dat mensen die vaak tv kijken of pc spelen, ongelukkiger zijn, sneller zelfmoord plegen, snel te dik worden en minder succes boeken in hun latere leven... Lijkt mij dan beter om dat hele gedoe wat binnen de perken te houden Ik ga jou ff flink tegen spreken Bootje.... Ik zit gemiddeld toch wel een uurtje of 4 per dag achter de PC of TV.... En nou komt het.... Ik heb geen last van zwaar overgewicht (het tegendeel is waar), Ik heb een (enigsinds) goed leven en zelfmoord is voor mensen die echt gewoon te wanhopig zijn omdat hun leven compleet zuigt!! (naar hun smaak) En nu jij weer....!!
|
|
|
Post by Peter on May 4, 2007 11:33:25 GMT 1
ik kan het wel begrijpen voor basisschool kinderen enzo, die moeten gewoon buitenspelen enzo
maar als je op de middelbare school zit en je moet een werkstuk maken ben je ook al snel 1,5 uur verder per dag om vorderingen te maken (met dat werkstuk), en dan mag je nog vervolgens maar een half uur iets voor jezelf doen op die pc.. beetje vreemd, vooral omdat ik vind dat kinderen die al op de middelbare school zitten ook wel een beetje rationele beslissingen kunnen nemen..
|
|
|
Post by Boot on May 4, 2007 16:40:03 GMT 1
ik heb het ook over de ouders... dat ouders hun kinderen niet langer dan 2 uur per dag tv of pc mogen laten kijken of spelen... Er zijn momenteel een heleboel psychische en fysieke ziekte die als zekere oorzaak hebben, te veel televisie kijken... Ik vind wel dat ouders hun kinderen moeten verbieden om langer dan 2 uur achter de tv of pc te verblijven... Van televisie en computer word je lui, agressief en bovendien ontzettend chagerijnig op lange termijn... Het is bewezen dat mensen die vaak tv kijken of pc spelen, ongelukkiger zijn, sneller zelfmoord plegen, snel te dik worden en minder succes boeken in hun latere leven... Lijkt mij dan beter om dat hele gedoe wat binnen de perken te houden Ik ga jou ff flink tegen spreken Bootje.... Ik zit gemiddeld toch wel een uurtje of 4 per dag achter de PC of TV.... En nou komt het.... Ik heb geen last van zwaar overgewicht (het tegendeel is waar), Ik heb een (enigsinds) goed leven en zelfmoord is voor mensen die echt gewoon te wanhopig zijn omdat hun leven compleet zuigt!! (naar hun smaak) En nu jij weer....!! Ik voel me totaal niet tegengesproken eigenlijk... Vooral omdat er niet echt een goed argument bij zit... En omdat jij toevallig niet voldoet aan die dingen die ik zei wil niet zeggen dat geen enkel kind dat heeft... Toch vraag ik me af of ze, wanneer ze een 4 uur tv kijkende Mike tegen over een 2 uur tv kijken persoon zetten jij er als gezondste en gelukkigste uit komt... Natuurlijk zijn er veel mensen die geen tv kijken die zelfmoord plegen en er zullen ook tv verslaafde zijn die onwijs gelukkig zijn... Maar dat doet niet af aan het feit dat kinderen die tv/pc verslaafdd zijn ( meer dan 2 uur per dag ) toch ongelukkiger zijn en ongezonder gemiddeld... Dus ik denk dat het afschaffen van zo veel tijd toch beter is.... En als je al 1.5 uur aan je werkstuk heb gewerkt is dat heel goed, maar waarom zou je dan extra tijd moeten krijgen voor andere dingen... Dat is belachelijk, dan doe je een dagje niet je standaard 2 uur zelda spel ofzo... Of dan had je dat werkstuk beter moeten verdelen onder je tijd... zodat je nog 1,5 uur per dag had....
|
|
|
Post by Rianne on May 4, 2007 20:55:50 GMT 1
Ben het wel met Bo eens. Het is niet gezond. Mijn laptop staat ook wel regelmatig aan, maar vaak zit ik er niet eens achter. Ik heb een collega, die gemiddeld 8 uur op een dag achter zijn pc zit. De enige reden dat hij nog een sociaal leven heeft is omdat hij werkt.
Ik las laatst wel een artikel, dat mensen die tv kijken, elk halfuur wel een morele boodschap doorkrijgen, behalve bij sportprogramma's. Maar vind toch wel dat het leven van mensen niet moet bestaan uit msn of tv. Zoek elkaar op ofzo. Er gaat toch niets boven echt gezellig bij elkaar zijn zeg maar en zo wat gezelligs doen, zoals een terrasje pakken
|
|
|
Post by Spike Gammo on May 5, 2007 9:50:48 GMT 1
Oké, daar kan ik nog wat in vinden, maar jij en jessica gaan toch ook niet iedere dag naar elkaar toe om ff wa te vertellen?? of zie ik dat verkeerd??
|
|
|
Post by Boot on May 5, 2007 10:44:57 GMT 1
Ik las laatst wel een artikel, dat mensen die tv kijken, elk halfuur wel een morele boodschap doorkrijgen, behalve bij sportprogramma's. Tja dat is misschien een voordeel.... Maar van een heleboel sporten en van samen buitenspelen of spelletjes binnen ofzo... Krijg je ook morele boodschappen.... Dus... @ Mike Nee dat doen ze inderdaad niet, maar Rianne en Jessica hebben ook nog andere vrienden... Dus waarom zouden ze elke dag naar elkaar toe gaan... En besides... ik zei 2 uur computer... Ze kunnen op msn makkelijk comuniceren... Kom op Mike... Kom eens met goeie argumenten
|
|
|
Post by lorenienna on May 5, 2007 16:30:41 GMT 1
Het moet voor kinderen verboden worden om meer dan 2 uur per dag achter de tv of computer te zitten... Ik ben het wel gedeeltelijk met de stelling van Bo eens. De laatste jaren zijn er steeds meer dikkere, ongezond levende kinderen die de hele dag niets anders doen dan aan tv/pc zitten. Het is niet alleen slecht voor je gewrichten, gewicht en ogen, maar ook voor je sociale leven. Ik zit zelf ook regelmatig voor tv, maar denk ik wil ( en kan me het trouwens ook niet permiteren ivm studie enzo) niet de ganse dag aan de tv doorbrengen, er zijn zoveel leukere, gezondere dingen om te doen. Toch vind ik dat je niet per se een aantal uren hierop moet plakken. Denk dat ouders zelf nog steeds (meestal) weten wat het beste is voor hun kind, laat hen hier maar zelf een aantal uren op plakken..
|
|
|
Post by Rianne on May 5, 2007 22:51:19 GMT 1
Oké, daar kan ik nog wat in vinden, maar jij en jessica gaan toch ook niet iedere dag naar elkaar toe om ff wa te vertellen?? of zie ik dat verkeerd?? Nee, wij gaan niet elke dag naar elkaar toe, daarvoor is de afstand wat te groot Ok, even serieus. Jes en ik zien elkaar regelmatig en dat is vaak toch makkelijker dan op msn en veel gezelliger. En zoals Bo al zei, wij hebben beide meer vrienden, die we gewoon regelmatig zien
|
|
|
Post by Spike Gammo on May 6, 2007 11:15:24 GMT 1
@ Bo
Je zegt wel, dat kunnen ze ook doen op MSN, maar MSN is ook internet!!
|
|
|
Post by Boot on May 6, 2007 13:36:05 GMT 1
@ Mike
Ik heb toch niet msn verboden in de stelling... 2 uur lijkt mij genoeg om even te converseren over de dag... aangezien er elke dag 2 uur is voor de computer... Dus ze kunnen gewoon praten over msn, 2 uur lang !!
|
|