|
Post by Crazybloempje on May 13, 2007 12:16:19 GMT 1
Ondanks alle gevaren van dien? Je ziet diegene niet, je kunt nooit peilen of er een echte connectie is. Je houd jezelf voor dat als je via msn kunt praten, je dat in real life ook kunt. Dat als je elkaar leuk vind op msn, dat je dat in real life ook vind. Ik zal een voorbeeld geven.
Ik zou Jessica niet zijn als ik niet altijd iets zou proberen...dus ook het hele internetdaten heb ik een kans gegeven. Ik leerde iemand via via kennen en het was altijd erg leuk op msn, en zelfs later aan de telefoon konden we de hele nacht praten over van alles en nog wat. En toen besloten we iets af te spreken...mijn goeie god wat een ramp. Er was geen enkele klik, aantrekkingskracht van 0,0.
Ik geloof dat je goede vrienden kan maken via het internet maar voelen of je echt een connectie hebt, terwijl er een medium tussenstaat is onmogelijk. Dus liefde via het internet vinden...ik vind het dubieus
|
|
|
Post by Boot on May 13, 2007 19:06:33 GMT 1
nuts jess... dit was niet de bedoeling :S kan jij miss je eigen post er weer neer zetten
|
|
|
Post by Boot on May 28, 2007 21:08:52 GMT 1
Op basis en middelbare scholen moeten schooluniformen worden verplicht.... MENINGEN
|
|
|
Post by Peter on May 28, 2007 21:17:19 GMT 1
Mijn mening is.. nogal verdeelt..
aan de ene kant vind ik het een goede zaak, niemand valt zo buiten de boot. Maar ik krijg dan toch iets zeer christelijks of communistisch over me heen xD (nooit verwacht dat ik die 2 woorden in een zin zou krijgen) Christelijk omdat het uniform meestal zwart + wit is.. nogal.. deugedelijk --> christelijk communistisch -> iedereen = hetzelfde, iedereen draagt het zelfde..
maar het ligt eraan ook hoe strikt het is, als je allen precies dat moet dragen en niet mee mag 'spelen' is de lol er ook snel vanaf xD
Aan de andere kant tegen, want je kunt nog altijd buiten de boot vallen. Oftewel het worden de 500 euro duure mobieltjes die belangrijk worden of dat je schoenen minimaal boven de 150 euro komen.. Iets anders wordt dan wel belangrijker, waardoor je toch weer buiten de boot kunt vallen En wie is er om te bepalen wat je draagt? We leven in een vrij land, we mogen zelf bepalen wat we zeggen, drinken en ook dragen.. dus thja...
nu ben ik wel zo'n beetje klaar xD
|
|
|
Post by Rianne on Jun 3, 2007 16:27:27 GMT 1
Tja, Peter heeft wel een punt op zich, maar je moet niet vergeten, door middel van je kleding, laat je zien wie je bent. Dat moet je ook ontdekken en als mensen je daarin je vrijheid afnemen, dan wordt het ook lastiger om te ontdekken, wat je leuk vindt en wie je bent. Je brengt toch veel tijd op school door. Buiten dat, schooluniformen of geen schooluniformen, er zullen altijd mensen zijn, die buiten de boot vallen...
|
|
|
Post by Boot on Jun 5, 2007 14:38:17 GMT 1
dat is waar... je hebt altijd mensen die er niet bij passen... Maar ik denk wel dat een schooluniform een hoop problemen tegengaat. in de eerste plaats ga je naar school om te leren.. dat is althans de bedoeling... jezelf uiten is niet een van de belnagrijkste dingen op school... maar jezelf ontwikkelen en groeien is belangrijker en om dat optimaal te doen moet je op je gemak zijn... Als iedereen dezelfde kleren draagt zal het makkelijker zijn om jezelf op je gemak te zijn. Ik denk dat een schooluniform een positieve ontwikkeling is... Iedereen is hetzelfde en zo kan je je beter concentreren op dingen die echt belangrijk zijn.
|
|
|
Post by LionHeart on Jun 6, 2007 12:53:41 GMT 1
Ok, nieuwe stelling!
-In Nederland moeten we een zelfde soort donor systeem invoeren zoals in België!
Hier in Nederland geef je dus aan als je donor WILT zijn, in België is iedereen donor, tenzij je aangeeft dat je het NIET WILT zijn!
Ja moet heel eerlijk zeggen dat ik eerst altijd zoiets had van, van mij blijven ze af, het is mijn lichaam...Maar in de loop der jaren ben ik wel van gedachten veranderd! Want wat nou als jij een nieuwe nier nodig hebt, of een ander orgaan? Ja daar zit je dan, en zou je het natuurlijk ook aannemen! Het kan iedereen overkomen, en je kunt er levens van andere mensen mee redden! Ik heb tijdje geleden diabetes/suikerziekte gekregen, en kan later ook problemen krijgen met mn nieren! Zou dan nogal egoïstisch zijn als ik dan bijvoorbeeld wel een nieuwe nier aanneem (als ze allebei niet meer functioneren), en als ik dood ben, en iemand anders heeft mn lever nodig bijvoorbeeld, en ik zou dat dan niet doen, omdat ik geen donorcodicil heb!!
Dusja, ik vind dat ze op dit gebied hetzelfde beleid moeten voeren als in België!
|
|
|
Post by Peter on Jun 6, 2007 15:14:36 GMT 1
bwa alweer dit onderwerp? tis net zo uitgemolken als abortus om over te discussieren xD
|
|
|
Post by Crazybloempje on Jun 8, 2007 14:21:53 GMT 1
Maar hij heeft wel gelijk...ik vind dat als je zelf geen donor wilt zijn, je ook geen donororganen aan moet nemen. Dat zou misschien wel een hele goede oplossing zijn voor de donorwachtlijsten.
Een goede vriend van me is een kleine 2 jaar geleden overleden en hij was wel donor. Met zijn lichaam zijn maar liefst 5 levens gered en kunnen twee blinde mensen weer zien. Het is toch zonde om al die goede onderdelen, die je toch niet meernodig hebt, weg te stoppen onder de grond, of te verbranden.... Ik denk dat het een erg goed idee is om iedereen gewoon donor te maken, en alleen bij uitdrukkelijke schriftelijke bevestiging dit donorschap op te heffen.
|
|
|
Post by Jonna on Jun 9, 2007 20:07:55 GMT 1
Ik wil geen donor worden van mensen die ik niet ken. Wel van familieleden. Mijn vader en ik geloven erin dat je dan een band krijgt met degene aan wie je je organen afstaat. En dat hoort niet. Met je familieleden heb je al een band, dus dat is minder erg. Iedereen heeft zijn eigen organen en hij heeft ze zou gekregen hoe hij/zij ze nodig heeft. Krijgt hij/zij een erge ziekte dan moet hij/zij deze ziekte doorstaan. Hij/zij krijgt deze ziekte niet voor niets. Daar geloof ik in op dit moment.
|
|
|
Post by Spike Gammo on Jun 10, 2007 8:42:03 GMT 1
ik snap eigenlijk niet waarom mensen geen donor willen worden.... ik snap jonna's punt, maar dat kan je altijd melden (of ze luisteren is een ander verhaal) maar dan wordt je (uiteindelijk) toch gerust gesteld als het is gezegt en overtuigend klonk..... Maar aan de andere kant... hoe kan je een band krijgen met iemand waar je je organen aan afstaat, als je dood bent. Dan ben je toch dood en kan er geen band creëren lijkt mij..... tezij je gelooft in een hiernamaals... of reincarnatie (wow weer een woord boven mijn IQ )
|
|
|
Post by LionHeart on Jun 10, 2007 10:46:26 GMT 1
Omg, ja op dat van Jonna, ja daar reageer ik niet ezens op! Zoiets doms heb ik in tijden niet gehoord! Als jij nou bijvoorbeeld in het ziekenhuis ligt omdat je een nieuw hart nodig hebt, de dokter zegt we hebben een geschikte donor gevonden...Dan accepteer jij dat toch ook neem ik aan? Ow nee, doet ze dan waarschijnlijk niet omdat ze die persoon niet kent Wil geen donor worden van mensen die ik niet ken, maar wel voor familieleden, hoe egoïstisch!! En die zin ook van, ja hij/zij krijgt die ziekte niet voor niks, echt !! Je kunt dan mensen helpen Jonna!! Heb ik toch nog gereageerd...
|
|
|
Post by lorenienna on Jun 10, 2007 14:00:09 GMT 1
-In Nederland moeten we een zelfde soort donor systeem invoeren zoals in België! Hier in Nederland geef je dus aan als je donor WILT zijn, in België is iedereen donor, tenzij je aangeeft dat je het NIET WILT zijn! Wil er wel ff op wijzen dat je dat met een korreltje zout moet nemen.. Klopt idd dat je automatisch donor bent, maar meestal wordt wel aan de nabestaanden gevraagd of zij hier mee akkoord gaan. Maar goed, op zich vind ik dat ze hier wel een goed systeem hebben. Ik ben iig bereid om alles af te staan wat ze van me willen. Hallo zeg, je kan hier een heel aantal mensenlevens meer redden en zelf heb je er toch niets meer aan, aangezien je dood bent. Ik zou zelfs mn hele lichaam willen afstaan voor onderzoek of om in een universiteitslabo terecht te komen. Een dokter in spe moet ergens beginnen tenslotte en dat kan beter op een lijk dan op een levende persoon, toch ? Je kan natuurlijk wel het argument opbrengen van je nabestaanden, die dan je helemaal kwijtraken, maar 1. Het is/was jouw leven, waarin je nog altijd kan doen en laten wat je zelf wilt. Ze zouden trots op je moeten zijn dat jij al die levens red ! 2. Er verdwijnt een nier ofzo van je, er blijft heus nog genoeg van je over om te kunnen begraven/cremeren. En als je hele lichaam in een universiteitslabo ofzo terecht komt, wordt je na een bepaalde periode gecremeerd en aan je familie gegeven. 3. Ik heb niet bepaald iets tastbaars nodig om bij te rouwen. Die persoon zit tenslotte in je hoofd en in je hart, daarvoor hoef je niet zonodig elke dag zijn graf te bezoeken. @ Jonna : Ik heb wel respect voor je mening, maar dat wil niet zeggen dat ik ermee akkoord ga. Integendeel zelfs ! 1. Je reactie getuigt van heel wat egoïsme. Als jij maar gelukkig bent, de nabestaanden van die personen of die personen zelf, daar trek je je blijkbaar weinig van aan. 2. Je spreekt jezelf tegen : je zegt dat die persoon die ziek is die ziekte voor een reden heeft gekregen, maar je wilt wel je eigen familieleden redden. Hebben die die ziekte dan niet voor een reden gekregen ? Okee, tot zover mijn uiteenzetting over het al dan niet donor zijn.
|
|
|
Post by Jonna on Jun 10, 2007 21:46:40 GMT 1
Ik vind mijn mening niet egoistisch... Ik snap dat je denkt dat ik mijzelf tegen spreek.. Ik ben zelf nog jong en ben bezig mij te verdiepen in de theosofie.. Daarom kan ik bepaalde dingen nog niet goed verwoorden.. Zoals dat je ziektes moet ondergaan als je ze eenmaal krijgt,,.. Aan de ene kant vind ik dat er wat in zit.. Mijn vader wilde mij vroeger dan ook niet laten inenten.. (mijn moeder gelukkig wel) Want wat ik zelf ook geloof is dat we niet voor niets in de 21e eeuw leven.. er zijn nu zoveel mogelijkheden om ziektes tegen te gaan. En deze mogelijkheden om het tegen te kunnen gaan hebben we niet voor niets gecreerd.. Ik denk zoveel dingen tegelijk.. Daarom zei ik ook daar geloof ik in op dit moment.. Rond deze tijd verander ik snel van mening.. Zo koppig ben ik dus ook weer niet.
Ik luister graag naar andermans mening om daar weer mijn eigen mening over te vellen.. Je moet alles van 2 kanten horen.. En dat van die band, die connectie die je met iemand hebt. Ja ik snap dat jullie dat misschien niet begrijpen.. Ik kan het zelf ook moeilijk uitleggen.. Misschien als ik mijn vader om hulp vraag om het goed te verwoorden... Verder, Dit onderwerp is gewoon lastig om een mening over te hebben... *vind ik*
|
|
|
Post by Crazybloempje on Jun 10, 2007 22:03:41 GMT 1
Het is niet voor niks een keuze...als Jonna zich er niet goed bij voelt, zal ze waarschijnlijk ookgeen anonieme donor aannemen...
Ik vind dat we iedereens mening en geloof vooral moeten respecteren (mits het binnen de proporties blijft...heb niks met zelfmoordterroristeren die doden voor hun geloof) en als Jonna zo denkt, dan denkt ze zo.
Ik vind ook dat als je ziek bent je een bloedtransfusie aan moet nemen, maar ik had een vriendin die Jehova's getuige waren van thuis uit en die mocht dat absoluut niet. Ik begrijp het niet, maar respecteer het wel.
Ik vind wel dat ze de drempel lager moeten maken om donor te worden, je moet er gewoon te veel moeite voor doen. Laat de mensen die het niet willen er maar moeite voor doen.
|
|